Колонки

Голова наглядової ради Укрзалізниці: багатомільйонна зарплата в обмін на мільярдні провали

Олександр Каленков, президент ОП "Укрметалургпром"

 

Хафер Гепард заявляє, що світові контейнерні оператори та Американська торгова палата блокують підвищення вантажних тарифів УЗ. Але давайте чесно - головна проблема не в іноземному бізнесі та навіть не у вантажних тарифах. Проблема — в самому голові Наглядової ради УЗ, який імітує діяльність та не вирішує системі проблеми УЗ.

Вантажний сегмент УЗ прибутковий: більш ніж +20 млрд грн чистого прибутку щороку (2023–2024). Але замість того, щоб знижувати питому собівартість, займатися раціоналізацією мережі і залучати більше клієнтів, виграючи конкуренцію у автотранспорту, УЗ намагається прикрити просто непристойно великі збитки від пасажирських перевезень неадекватною 37% індексацією вантажних тарифів (після більш ніж двократного підвищення в 2021-2022 рр.), яка вб’є конкурентоздатність української продукції. І голова Наглядової ради УЗ навіть не задається питанням, як це вплине на економіку України, які будуть наслідки від переходу вантажів на автодороги, а думає лише як забезпечити собі новий мільйонний бонус в найлегший для себе спосіб – щоб Уряд прийняв вбивче рішення про збільшення і так надвисоких вантажних тарифів.

За розрахунками ДП "Укрпромзовнішекспертиза" таке підвищення вантажних тарифів призведе до:

– мінус 96 млрд грн ВВП України

мінус 36 млрд грн податкових надходжень

Це — пряма шкода економіці України в умовах війни.

 

На що варто звернути увагу Голові Наглядовоі ради, окрім як писати недолугі звернення до міжнародних контейнерних операторів, які формують для УЗ вантажну, а отже доходну базу:

 

Це не нагляд — це імітація діяльності. Якщо в компанії, що претендує на стратегічну роль у відновленні країни, голова Наглядової рада роками не вирішує жодної системної проблеми — це непрофесійність, безвідповідальність і саботаж. Час чесно сказати: з таким головою Наглядова рада УЗ — не реформаторський орган, а гальмо розвитку.

 

Реклама
Реклама

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ