Інтерфакс-Україна
15:04 28.08.2024

Використання сендвіч-панелей українського виробництва зросло на 15% у I пів.-2024

2 хв читати
Використання сендвіч-панелей українського виробництва зросло на 15% у I пів.-2024

Використання сендвіч-панелей українського виробництва в першому півріччі 2024 року зросло на 15%, тоді як продаж імпортної продукції скоротився на 12%, повідомив директор інженерно-будівельної компанії Rauta Андрій Озейчук агентству "Інтерфакс-Україна".

"У першому півріччі 2024 року обсяг українського ринку сендвіч-панелей в абсолютних показниках становив трохи більше ніж мільйон кв. м, що аналогічно показникам 2023 року. При цьому використання панелей українського виробництва збільшилося на 15%, тоді як продаж імпортної продукції знизився на 12%", - повідомив він.

Озейчук також відзначив зміну структури використання сендвіч-панелей: скорочується їхня частка з мінеральною ватою, водночас зростає попит на панелі з наповнювачем PIR (пінополіізоціанурат - вогнестійкий ізоляційний матеріал на основі поліуретану - ІФ-У), який має найвищі теплоізоляційні властивості та меншу ціну.

"З 2021 по 2024 рік ціна в євро сендвіч-панелей із PIR-наповнювачем знизилася на 18%, тоді як панелі з наповнювачем із мінеральною ватою зросли в ціні на 37%" - повідомив він.

При цьому директор Rauta констатував, що сьогодні будівництво нових об'єктів активно розвивається лише на заході України, а в інших регіонах обмежується точковими проєктами і реконструкцією зруйнованих будівель.

За його словами, основною проблемою будівельного ринку, зокрема сегмента сендвіч-панелей, є велике падіння ринку на 60-70% до показників 2021 року. Більшість інвесторів займають вичікувальну позицію і не ризикують вкладати гроші в нові проєкти.

Водночас, незважаючи на воєнні ризики, власники більшості зруйнованих торговельних і виробничих об'єктів інвестували в їхнє відновлення для швидкого перезапуску бізнесу, що надало їм змогу продовжувати ефективно працювати.

Зокрема, Rauta реалізувала низку великих проєктів відновлення, серед них - ТРЦ Retroville у Києві, виробничий цех Чернігівського автозаводу та супермаркет Novus у Бучі (Київська обл.).

Як зазначив Озейчук, гострими проблемами галузі є дефіцит кадрів, особливо серед кваліфікованих будівельників робітничих професій, а також блекаути.

"На деякі позиції доводиться шукати фахівців кілька місяців, а іноді й самим навчати співробітників. Тому зростають зарплати і, відповідно, собівартість будівництва. Блекаути, які тривають від двох до шести годин на день, знижують виробіток будівельників, збільшують терміни і собівартість будівництва на 20-40%", - сказав він.

За його спостереженнями, серед державних програм найбільший вплив має програма відновлення та захисту об'єктів критичної інфраструктури.

"Загалом за підсумками 2024 року ми очікуємо, що ринок сендвіч-панелей залишиться на рівні 2023 року з можливим зростанням до 10%", - резюмував Озейчук.

Засноване 2014 року ТОВ "Раута груп" (Rauta) - інженерно-будівельна компанія, що займається проєктуванням, постачанням і монтажем сендвіч-панелей, вентильованих фасадів і швидкомонтованих будівель. Є ексклюзивним імпортером в Україну продукції комерційного призначення фінського концерну Ruukki, а також розробником низки інновацій, що знижують вартість і терміни будівництва.

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА