Інтерфакс-Україна
19:25 10.12.2024

Частину новорічного бюджету 7 із 10 українців спрямують на благодійність, зокрема 91% бебі-бумерів - на ЗСУ

3 хв читати
Частину новорічного бюджету 7 із 10 українців спрямують на благодійність, зокрема 91% бебі-бумерів - на ЗСУ

Серед опитаних українців семеро з 10 осіб планують спрямувати частину свого бюджету, виділеного на різдвяні та новорічні свята, на благодійність, свідчать результати дослідження консалтингової компанії Deloitte.

"79% із них підтримають захисників на передовій. Серед покоління бебі-бумерів 91% спрямують кошти саме на допомогу українським військовим ", - зазначено в дослідженні.

Водночас наголошується, що 2024 року для респондентів пріоритетом під час різдвяного та новорічного шопінгу є збереження свого бюджету, оскільки статистично на їхнє остаточне рішення придбати якийсь товар у цей період найбільше впливає наявність знижки на момент купівлі або програми лояльності.

У зв'язку з цим 43% респондентів планували цілеспрямовано здійснювати шопінг у "чорну п'ятницю" (29 листопада) і "кіберпонеділок" (2 грудня). Водночас 28% респондентів не планують здійснювати покупки в ці дні, оскільки не вірять у реальність пропонованих знижок. Серед таких покупців на благодійність витратять до половини святкового бюджету 52% опитаних, 11% - більше половини, а 4% - весь бюджет.

Рейтинг популярних категорій товарів традиційно очолюють продукти харчування, алкогольні напої та іграшки, але тут є спад у виборі покупок - до 36% із 40% торік. Частота купівлі продуктів харчування (зокрема, солодощів) знизилася також до 75% з 84% у 2023 році, тоді як алкогольних напоїв трохи зросла - до 43% з 40% відповідно.

"Чоловіки, як і жінки, планують придбати насамперед продукти харчування та алкогольні напої, а також іграшки для дітей. Якщо порівнювати вибір інших категорій товарів відповідно до статі, то популярнішими серед жінок стануть такі категорії: одяг і взуття (37%), косметика (32%), предмети домашнього вжитку (23%). Чоловіки ж обирають одяг і взуття (26%), побутову техніку та електроніку (26%)", - йдеться в дослідженні консалтингової компанії Deloitte.

Найпопулярнішими місцями для святкового шопінгу, незважаючи на невеликий спад, залишаються супермаркети/продуктові магазини (66% проти 72% роком раніше), великі ТЦ (47% проти 51%) та онлайн-магазини (38% проти 40%).

Онлайн-шопінгу за допомогою смартфона віддають перевагу 91% покупців, які використовують діджитал-інструменти.

Щодо онлайн-платформ, то українці віддають перевагу мобільним застосункам (37%) і сайтам маркетплейсів (34%) під час вибору формату шопінгу, водночас використовувати штучний інтелект готові 23% респондентів, 62% надають перевагу "консервативним методам", а 15% - ще не визначилися з тим, чи може їм допомогти АІ. У Deloitte зазначили, що готовність використовувати ШІ під час святкового шопінгу знижується зі збільшенням віку: від 41% у зумерів до 13% серед людей покоління бебі-бумерів.

Також 29% респондентів обирають оплату банківською карткою через термінал як найзручніший спосіб розрахунку під час святкового шопінгу, але 31% респондентів готові скористатися кредитними коштами для святкового шопінгу. Цей варіант розрахунку особливо популярний серед підприємців (41%).

Крім того, 56% покупців нададуть перевагу продавцям, які пропонують можливість оплати товарів частинами за нульовою відсотковою ставкою, 41% респондентів під час різдвяного та новорічного шопінгу планують купувати товари від українських брендів і постачальників.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

IFC та "ОТП Лізинг" оголосили нову програму розвитку МСП та підтримки сталої енергетики в Україні на EUR50 млн

Уряд перерозподілив ще 30,6 млн грн на підтримку діяльності університетів Миколаївщини - Свириденко

Аграрії намолотили 24,8 млн тонн зернових з 55% площ, поки врожай на 12,8% менше аніж на цю дату торік

Товарообіг Varus.ua через "Нову пошту" у I пів.-2025 виріс в 1,61 раза

Норвегія виділила "Нафтогазу" майже $100 млн на закупівлю природного газу

АМКУ розгляне справу про набуття "Київстаром" контролю над власником сервісу Tabletki.ua "МТПК"

Заступник голови НБУ Ніколайчук став першим заступником замість Рожкової

Perfect Group вийшов із двох спільних з Saga Development проєктів ЖК

"Укрзалізниця" обговорює майбутнє вагоноремонтного напряму з бізнесом з опціями оренди, продажу та ДПП

Київський ТРЦ "РайON" розширить tenant mix завдяки оптимізації площі супермаркету

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА