Інтерфакс-Україна
16:55 18.06.2025

Відтермінування штрафів за відсутність бензину з біоетанолом допоможе забезпечити попит на пальне в Україні – глава А-95

2 хв читати
Відтермінування штрафів за відсутність бензину з біоетанолом допоможе забезпечити попит на пальне в Україні – глава А-95

Відтермінування парламентом штрафів за недотримання норми у 5% біоетанолу у бензинах допоможе забезпечити зростання попиту на пальне, оскільки закордонні постачальники мають обмежені можливості виробництва бензину Е-5, вважає директор консалтингової груп А-95 Сергій Куюн.

"Це рішення є реакцією на сезонне зростання попиту на бензин як в Україні, так і в Європі і обмежені потужності виробництва Е-5 (5% біоетанолу – ЕР) у закордонних постачальників. Вони й так робили його спеціально для нас, оскільки на європейському паливному ринку стандартом є Е-10", – сказав Куюн у коментарі "Енергореформі" у середу.

Він підкреслив, що Рада не відмінила закон про додавання, щонайменше, 5% біоетанолу в бензин, він продовжує працювати, але фактично АЗС можуть продавати Е-0 (без додавання біоетанолу – ЕР), і їх не будуть за це карати до 1 січня 2026 року.

При цьому Куюн висловив думку, що мережі будуть діяти, виходячи з своїх можливостей постачання пального, і завозитимуть як Е-0, так і Е-5.

Глава А-95 наголосив, що жодних скарг на Е-5 за півтора місяці його пропозиції на ринку він не бачив.

"Проблем не було. Ніяких скарг наша група не отримувала, більш того – я не бачив нічого подібного у соцмережах, що є показовим", – прокоментував Куюн.

За його словами, півроку, на які відтерміновується накладання штрафу за відсутність Е-5, АЗС можуть використати на пошук можливостей для безперебійного забезпеченням ним ринку з початку 2026 року, в тому числі, і зі змішування його в Україні.

Як повідомлялося, Верховна Рада відтермінувала до 1 січня 2026 року накладення штрафів на виробників, імпортерів та продавців пального за порушення норми додавання не менше 5% біоетанолу у бензини автомобільні.

Обов'язкове додавання до бензинів з октановим числом менше 98 з 1 травня передбачено законом №3769-IX від 4 червня 2024 року (за винятком пального для потреб Міноборони, Держрезерву та для створення мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів).

Як коментувала рішення податкового комітету Ради від 16 червня про підтримку відтермінування штрафів за відсутність Е-5 його член Ніна Южаніна (фракція "Європейська солідарність"), першим аргументом для такого рішення була необхідність швидкої заміни втрачених через удари російських агресорів потужностей одного з НПЗ, який постачав на ринок України приблизно 25-33% бензину і до 10% дизелю. Крім того, вона зазначала, що необхідний обсяг бензину Україна зможе закупити у Греції чи Туреччині, але він буде без обов’язкової частки біоетанолу, як того наразі вимагає закон.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Укрексімбанк та SACE (Італія) підписали Меморандум про взаєморозуміння для розвитку міжнародного співробітництва

ЄІБ розширив грантові програми для зміцнення енергетичної стійкості громад загальним бюджетом біля EUR40 млн

ЄС надав новий пакет підтримки України в EUR600 млн

Україні після перегляду квот на поставки пшениці до ЄС потрібно знайти нові ринки для 3,2 млн тонн, допомогти могло б ЕКА – думка

Трейдери в 2024/25 МР не експортували з України 16,2 млн тонн зерна, загроз для внутрішньої продовольчої безпеки немає - УЗА

"Центренерго" та Swedfund на полях URC-2025 домовились про співпрацю в розвитку енергоміксу компанії – СЕО

Президентка ЄК оголосила про початок роботи Європейського флагманського Фонду реконструкції України для відбудови підприємств та житла

Україна отримала EUR1 млрд від ЄС в рамках механізму ERA - Шмигаль

До URC2025 підготовлено біля 200 угод на EUR10 млрд – Зеленський

Нідерланди нададуть EUR300 млн у 2025-2026рр. для української економіки та відновлення

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА