Інтерфакс-Україна
16:57 10.09.2025

Бізнес закликав Мінфін, Мінрозвитку та комітети Ради звільнити від земельного податку залізничні ділянки

2 хв читати

Європейська бізнес асоціація звернулась до Міністерства розвитку громад та територій України, Міністерства фінансів України та профільних парламентських комітетів з ініціативою звільнити від оподаткування земельним податком землі залізничного транспорту, що знаходяться у межах смуг відведення під залізничним полотном та його облаштуванням.

Згідно із повідомленням пресслужби асоціації у середу, після скасування податкової пільги у 2019 році АТ "Укрзалізниця" щороку сплачує мільярди гривень земельного податку. Лише за 2020-2023 роки ця сума перевищила 13,2 млрд грн.

За оцінками експертів асоціації, таке податкове навантаження є економічно необґрунтованим та призводить до низки негативних наслідків для залізниці (зменшення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості галузі, заниження рентабельності залізничного транспорту тощо). Особливо це впливає на собівартість залізничних перевезень, що напряму відображається на вартості логістики для бізнесу.

Як зазначили в ЄБА, у багатьох країнах ЄС, зокрема, у Німеччині, Франції, Великій Британії, Польщі тощо, земельний податок для залізничних підприємств взагалі не застосовується. Адже залізничний транспорт виконує важливу соціально-економічну функцію для місцевих громад, забезпечуючи міжрегіональне сполучення та створюючи робочі місця.

"Натомість в Україні залізниця змушена покривати витрати на земельний податок шляхом підвищення вантажних тарифів для бізнесу. Отже, саме бізнес фактично компенсує податкові зобов’язання Укрзалізниці, а до того ще й збитки від пасажирських перевезень, які у 2024 році перевищили 18 млрд грн", - наголошують в організації.

В ЄБА додали, що в Мінрозвитку підтримали позицію бізнес-спільноти та підтвердили наявність нерівних умов у транспортній сфері.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА