Інтерфакс-Україна
13:23 20.08.2021

"Енергоатом" повністю підготував ЦСВЯП до експлуатації, очікує дозволу ДІЯРУ найближчими днями - Котін

3 хв читати
"Енергоатом" повністю підготував ЦСВЯП до експлуатації, очікує дозволу ДІЯРУ найближчими днями - Котін

Централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) повністю готове до експлуатації, залишилося отримати дозвіл Державної інспекції ядерного регулювання (ДІЯРУ), повідомив глава НАЕК "Енергоатом" Петро Котін.

"Усі роботи з нашого боку завершено, закінчуються технічні процедури на енергоблоках, також отримано дозвіл Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ), залишилося отримати дозвіл ДІЯРУ. Його ми очікуємо найближчими днями", - сказав Котін під час урочистого відкриття ЦСВЯП у зоні відчуження у п'ятницю.

За його словами, в проект реалізації ЦСВЯП на сьогодні від початку будівництва інвестовано близько 6 млрд грн.

При цьому Котін не допускає якихось ризиків із введенням у роботу сховища. "Дуже скоро ми почнемо постачати реальні контейнери на ЦСВЯП із ядерним паливом. Я не думаю, що в нас не вийде з якихось причин це зробити", - зазначив він.

Глава НАЕК наголосив, що перші контейнери надійдуть уже до кінця року, згідно з затвердженими графіками, які передбачають і певний запас міцності на самих АЕС.

"Це 100%, що ми не будемо везти їх до РФ", - резюмував Котін.

Присутній на відкритті міністр енергетики Герман Галущенко зазначив, що ЦСВЯП є найважливішим проектом у багатьох аспектах, насамперед енергонезалежності від РФ.

"Ідеться про реальну незалежність від Росії, одну з найважливіших речей, які ми маємо забезпечити", - сказав міністр.

Раніше міністр енергетики анонсував відкриття ЦСВЯП орієнтовно до Дня Незалежності України - 24 серпня.

За його словами, із введенням ЦСВЯП "ми справді економимо величезні кошти - близько $200 млн щорічно на вивезення до РФ відпрацьованого ядерного палива".

Крім цього, Кабінет міністрів 11 серпня затвердив Державну економічну програму поводження з відпрацьованим ядерним паливом (ВЯП) вітчизняних атомних станцій до 2025 року обсягом орієнтовно 8,9 млрд грн, з яких власні кошти НАЕК "Енергоатом" - 7,5 млрд грн, кредитні кошти, які залучає генкомпанія, - 1,38 млрд грн.

Кошти залучаються підприємством під державні гарантії за кредитним договором від 27 грудня 2017 року із "Сентрал сторедж сейфті проджект траст" (США). Згідно з документом, розмір кредитування становить до $250 млн із терміном повернення 20 років, процентна ставка - 6,833% річних. Погашення кредиту здійснюється, починаючи з четвертого року від дати видачі (з травня 2021 року), щоквартально рівними частинами.

Цільове використання кредитних коштів - зокрема, фінансування витрат за проектом запуску Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП). Повернення коштів, а також відсотків здійснюється за рахунок надходжень за відпущену генкомпанією е/е в межах затвердженого тарифу.

Спорудження ЦСВЯП розпочалося в листопаді 2017 року. Сховище дасть змогу "Енергоатому" значно скоротити витрати, пов'язані з поводженням із ВЯП, яке до 2021 року вивозили на тимчасове зберігання до РФ. Послугами російських компаній зі зберігання ВЯП із введенням в експлуатацію в 2001 році пристанційного сховища ВЯП сухого контейнерного типу не користувалася лише Запорізька АЕС (шість енергоблоків ВВЕР-1000).

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна відтермінує активний відбір газу з ПСГ ще на 7-10 днів завдяки відновленню імпорту з Польщі – ексміністерка енергетики

Запущено в роботу після ремонту останній 9-й енергоблок АЕС на контрольованій Україною території

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА