Польща розширить кількість портів для транзиту української сільгосппродукції за рахунок Колобжега
Порт місцевого самоврядування в Колобжезі (Польща) з 28 квітня 2023 року стане транзитним портом для товарів з України, а місцева Податкова адміністрація вже готова до проведення переговорів про запуск складу тимчасового зберігання, повідомив міністр розвитку і технологій Польщі Вальдемар Буда.
"Я хотів би повідомити вам, що 28 квітня ми додамо перший порт місцевого самоврядування в Колобжезі до державних портів для транзиту з України. Водночас адміністрація відкрита для обговорення запуску складу тимчасового зберігання", - написав він у твіттері.
Оприлюднена минулого тижня постанова про заборону імпорту сільгосппродукції з України водночас дозволяє її транзит до портів, зокрема в чотири державні порти - Гданськ, Гдиню, Щецин і Свіноуйсьце.
За словами представників порту Колобжега, на яких посилається polskieradio24.pl., з минулого року порт здійснював переважно експорт української кукурудзи, і після розбіжностей, які виникли з експортом і транзитом української сільгосппродукції, за одну ніч втратив половину свого обороту.
"У воєнний рік до Колобжезького порту доставляли українські продукти. У 2022 році було відправлено 80 тис. тонн, а цього року - близько 25 тис. тонн. Зазвичай 95% була кукурудза. Ми перевезли більше, ніж у Свіноуйсьце", - наголосив голова правління Колобжезького порту Артур Лієвський.
Порт Колобжег може перевалювати 300 тис. тонн/рік продукції з України. Якщо побудувати ще один склад і придбати перевантажувальне обладнання, то порт зможе збільшити вантажоперевалювання до 500 тис. тонн/рік.
За словами Лієвського, реконструкція критичної та гідротехнічної інфраструктури, а також модернізація входу в порт дадуть змогу збільшити обсяг перевалювання до 1,5 млн тонн/рік. Для проведення такої модернізації необхідні інвестиції розміром 100 млн злотих. Наразі порт не має такої фінансової підтримки, яку мають великі порти. Вирішити проблему можна, якщо внести порт Колобжег до мережі TEN-T (Транс'європейська транспортна мережа), запропонував вихід із ситуації фахівець.
Як повідомлялося, Польща, Угорщина, Болгарія, Словаччина та Румунія заборонили імпорт українських сільгосптоварів, але дозволили їх транзит. Переважно українські вантажі прямують у порти на Балтійському морі, розташовані на території Польщі та Німеччини, а також у чорноморські порти Румунії та Болгарії.