Інтерфакс-Україна
13:58 17.10.2025

"Укрзалізниця" планує розвивати коридори Львів-Ужгород-Чоп і Львів-Чернівці-Вадул-Сірет

3 хв читати
"Укрзалізниця" планує розвивати коридори Львів-Ужгород-Чоп і Львів-Чернівці-Вадул-Сірет

АТ "Укрзалізниця" (УЗ), за умови європейського та державного співфінансування, планує у майбутні два роки реалізувати проєкт Мостицька-Скнилів та далі розвивати коридору Львів-Ужгород-Чоп і Львів-Чернівці-Вадул-Сірет (Румунія), що дозволить Україні почати відновлювати і реалізувати унікальний географічний статус, повідомив директор департаменту стратегії та трансформації "Укрзалізниці" Олег Яковенко.

"Ми плануємо також отримати грантові кошти на проєкт Мостицька-Скнилів, який пов’яже 80 км європейської колії між польським кордоном і Львовом. Далі ми проводимо зараз техніко-економічні дослідження по коридорам, які пов’язують Львів, Чернівці і Румунію", - сказав Яковенко під час Київського міжнародного економічного форуму (КМЕФ) у четвер, 16 жовтня.

За його словами, в межах інтеграції України в Європейський Союз УЗ планує розвиток колії 1435мм і європейських транспортних коридорів на території України. Також євроінтеграційна реформа залізничної галузі передбачає докорінну зміну функціонування всієї моделі залізниці в Україні.

"Перш за все, йде мова про проведення ринкової реформи, – це виділення оператора інфраструктури в рамках "Укрзалізниці", відділення від оператора інфраструктури перевізників. Це дозволить на майбутньому лібералізувати ринок. А також дозволить нам створити ринкові механізми саме в перевезеннях", – пояснив Яковенко.

Іншим елементом реформи він назвав впровадження європейських правил технічної сумісності інтероперабельності. Мова йде про технічні стандарти безпеки, а також зміни системи організації безпеки.

Директор департаменту стратегії та трансформації "Укрзалізниці" зазначив, що наразі планується внесення законопроєкту "Про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту України", щоб прийняти його до кінця року, тоді як наступного року компанія очікує на внесення закону про лібералізацію ринку.

Як пояснив Яковенко, очікується формування так званого тарифу доступу до інфраструктури, за яким учасники ринку зможуть купляти у оператора інфраструктури певний доступ до маршрутів перевезення на конкурентній основі.

"Ці тарифи будуть регульованими, тобто вони будуть формуватися згідно порядку формування тарифів, вони будуть відображати економічно обґрунтовані тарифи саме по європейським правилам ", - наголосив представник "Укрзалізниці".

Зазначається, що у новій системі запровадять окремі PSO-контракти (Public Service Obligation) між пасажирськими перевізниками і державою на національному рівні, і також перевізниками, і органами місцевого самоврядування. Це повинно зняти фінансове навантаження з вантажних перевезень.

Як повідомлялось, у вересні було відкрито ділянку залізниці стандартної ("європейської") колії 1435 мм між Ужгородом і Чопом Закарпатської області, що дозволить організувати безпересадкове залізничне сполучення між Ужгородом і низкою столиць країн Європи.

Крім того, у січні 2025 року повідомлялось перенесення реконструкції залізничної колії на ділянці "Держкордон Польщі - Мостиська II - Скнилів (Львів)" на 2026 рік, хоча у лютому 2024 року тоді віцепрем’єр із відновлення - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков заявив про початок будівництва до кінця 2024 року. Пізніше стало відомо, що Україні не вдалося залучити для реалізації проєкту фінансування Connecting Europe Facility (CEF). Повідомляли, що можливість профінансувати 50% вартості проєкту вивчало Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), але наразі воно вже ліквідовано.

Джерело: https://www.youtube.com/live/1jfXMhgveU4?si=LQl-Fc-9Tc0hnYv5

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

На Київщині введено екстрені відключення світла, графіки не діють

У Краматорському районі пошкоджена будівля пожежно-рятувальної частини через обстріл ворога

Двоє людей загинули на Херсонщині внаслідок ворожих обстрілів за добу

Справа про загибель військових і цивільних під час урочистостей 1 листопада на Дніпропетровщині: повідомлено про підозру командиру

На Полтавщині через нічну атаку РФ пошкоджено майно трьох підприємств критичної інфраструктури

У Дніпрі вже троє загиблих через російську атаку - мер

В РФ ніколи не буде свого Віллі Брандта, який визнає злочини проти українців, переконаний Яценюк

Міненерго: Особливо складною залишається ситуація у Харківській, Сумській та Полтавській областях

У Дніпрі серед постраждалих від влучання безпілотником двоє дітей

Свириденко: На Полтавщині, Харківщині та Київщині пошкоджено декілька великих енергообʼєктів

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА