Найбільш привабливими для українського фармекспорту є схожі з Україною за структурою споживання ринки - "Дарниця"
Найбільш привабливими для розвитку експорту української фармацевтичної продукції є схожі з Україною за структурою споживання ринки вважає директор з експорту та госпітальних продажів фармкомпанії "Дарниця" Гурген Карапетян.
"Найбільш привабливі для нас ринки – ті, де є схожа з Україною структура споживання лікарських засобів", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна.
Карапетян повідомив, що у 2024 році в топ-5 країн експорту "Дарниці" увійшли Узбекистан (24% експорту), Ірак (23%), Грузія (20%), Азербайджан (8%) і Литва (4%).
Він також зазначив, що нещодавно "Дарниця" успішно пройшла перевірку МОЗ Лівії і підтвердила відповідність міжнародним стандартам GMP та вимогам національного регулятора цієї країни.
Коментуючи розвиток експортного портфеля компанії Карапетян зауважив, що експорт українських ліків поступово зростає, розширюється портфель, географічна присутність. Зокрема, "Дарниця" у 2024 році зареєструвала 10 лікарських засобів за межами України та вийшла на ринки шести нових країн, зокрема, країн ЄС, Боснії і Герцеговини, Ізраїлю, Нової Зеландії, Малайзії.
Він зазначив, що "Дарниця" представила на нових ринках препарати, які застосовуються у комплексному лікуванні гострої та хронічної серцевої недостатності, гострої та хронічної ниркової недостатності, нефротичного синдрому, захворювань печінки та артеріальної гіпертензії, препарати для лікування та профілактики кандидозних інфекцій, лікування і профілактики гострих запальних захворювань ротової порожнини та горла, а також для системного лікування та профілактики інфекційних захворювань.
"Більшість країн, на ринки яких вийшла "Дарниця", мають багаторівневе та жорстке регулювання, тож вимоги до лікарських засобів та стандарти GMP високі", - підкреслив Карапетян.
Він зазначив, що українські фармвиробники можуть постачати за кордон ліки як для роздрібних продажів, так і госпітальних закупівель.
"Дарниця" - лідер фармринку України в натуральному вираженні. Компанія присутня на ринку понад 90 років і випускає ліки 180 брендів у 15 різних формах. Стратегічні напрями розвитку портфеля - кардіологія, неврологія, вирішення проблем болю. Згідно з даними Єдиного держреєстру юридичних осіб та фізосіб-підприємців, кінцевим бенефіціаром компанії є Гліб Загорій.
Повна версія публікується на економічних стрічках агентства.