11:23 16.12.2022

Конфликт интересов между агропроизводителями и поставщиками услуг логистики угрожает агросектору банкротством, а Украине - потерей мировых рынков зерна

4 мин читать

(подаётся на языке оригинала)

20 грудня в Києві відбудеться круглий стіл "Агросектор + залізниця: відкритий діалог заради спільного виживання та розвитку", де представники аграрного бізнесу, логістичного ринку, влади та науковці шукатимуть відповіді на питання - яким має стати новий формат бізнес-відносин між виробниками сільгосппродукції та виконавцями процесу перевезень, щоб усунути передумови нинішнього конфлікту інтересів між цими галузями, який загрожує руйнівними для економіки наслідками.

Захід відбувається за підтримки асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ). Головний інформаційний партнер - видання Mind.ua.

Приводом для круглого столу стало різке падіння рентабельності виробництва сільськогосподарської продукції внаслідок стрімкого подорожчання залізничної логістики в Україні, яке спричинили дії державного оператора перевезень "Укрзалізниці" з метою підвищення дохідності від використання власного вагонного парку. Проте зростання дохідності напряму вантажних перевезень зерна “Укрзалізниці” матиме тимчасовий ефект, оскільки банкрутство аграріїв уже наступного року призведе до суттєвого скорочення посівних площ та врожаю зернових, який становить значну частину вантажної бази УЗ. 

Як зазначає президент УКАБ, виконавчий директор компанії Agricom Group Петро Мельник, саме доступ до логістичного ланцюжка є вирішальним фактором конкуренції українських агровиробників на світових ринках. Відтак ті, хто адміністративно керує логістичним ланцюжком або ж викуповує його невіддільні елементи (наприклад, вагони-зерновози), в підсумку і визначають, на яких умовах будуть виконуватися експортні контракти і який рівень рентабельності матиме аграрний сектор України.

“У воєнних умовах це також означає відповідь на запитання: який обсяг експортної виручки отримає країна та яким буде її платіжний баланс за підсумками року. Здавалося б, здоровий глузд повинен диктувати необхідність змінити систему перевезень, яка ускладнює доступ українських аграріїв до логістичного ланцюжка. Проте головний та єдиний адміністратор залізничних перевезень – "Укрзалізниця" знову створила умови, в яких виробники змушені значно переплачувати за можливість доступу до залізничних перевезень, а саме – за користування вагонами-зерновозами”, - констатує Петро Мельник.

Експерт логістичного ринку, радник голови правління “Укрзалізниці” Юрій Щуклін акцентує: до війни витрати українських аграріїв на транспортування зерна в порти становили 20 доларів/тонна, а ціна продажу - 250 доларів/тонна. Сьогодні ж, щоб довезти зерно на ринок, виробнику доводиться витратити не 20, а 150-200 доларів/тонна, через що внутрішня ціна на зерно опустилася до 100-150 доларів/тонна. Внаслідок непрогнозованості залізничної логістики за цінами та термінами доставлення, українські агровиробники втрачають доступ до ринків із привабливими цінами на збіжжя.

“Ціни на світовому ринку залежать від типу контракту. На форвардних контрактах, які укладаються наперед, ціна вища. Проте за нинішньої системи, технологій організації експорту та перевезення, неможливо укладати форвардний контракт: адже для цього виробник має наперед знати вартість та терміни доставляння вантажу. Оскільки виробник позбавлений цієї можливості, українське зерно йде з форвардних ринків у спотовий ринок, де дуже великий дисконт. Тобто через непрогнозованість логістики Україна йде з цивілізованого ринку дорогого зерна на інший ринок, де мусить продавати з великою знижкою”, – підсумовує експерт.

Мета, яку ставлять організатори круглого столу: формулювання проривних рішень, які покладуть початок змінам технології організації та планування залізничних перевезень та новій моделі взаємовідносин між аграрними виробниками та виконавцями процесу перевезень.

Теми обговорень під час круглого столу:

  • Аграрії потерпають від необґрунтовано завищених цін логістики і неможливості виконання зобов‘язань за контрактами через простої вагонів.
  • Яке майбутнє агроринку. Що означає черга на залізниці.
  • Зміни парадигми формування вантажів Укрзалізницею. Ранішнє планування перевезень.Відкрита онлайн платформа.
  • Чи можливо "налаштувати" транспортні коридори на європейський лад.
  • Чи зможе Україна виконати "домашню роботу" з імплементації законодавства ЄС про відкритий конкурентний ринок залізничних перевезень (як того вимагає Угода про асоціацію) і тим самим нарешті змінити правила ринку вантажних перевезень?

 

У заході візьмуть участь: Юрій Скічко (генеральний директор компанії "Гермес-Трейдінг" агрохолдингу Арговіста), Володимир Крейденко (народний депутат України, заступник голови комітету ВР транспорту і інфраструктури), Олексій Балеста (радник Міністра з аграрної політики та продовольства України), Юрій Щуклін (радник Голови правління Укрзалізниці, експерт логістичного ринку, радник правління УКАБ), Павло Корнацький (власник підприємства "Агрофірма Корнацьких"), Семен Цейтлін (кандидат технічних наук, доцент, розробник технологій автоматизації систем управління залізничним транспортом), Анна Кириченко (професор кафедри транспортних технологій та управління процесами перевезень Державного університету інфраструктури та технологій) та інші експерти.

Початок заходу: 20 грудня, 11:00

Місце проведення: Київ, Столичне Шосе 103, готель Ramada Encore Kyiv

Спікери, учасники та представники медіа мають можливість долучитися наживо та онлайн.

З питань участі в заході звертайтеся за телефоном +38050 858 2161 (WhatsApp, Viber, Telegram), e-mail: [email protected], координатор - Тетяна Єщенко.

ЕЩЕ ПО ТЕМЕ:

РЕКЛАМА

ПОСЛЕДНЕЕ

УВКБ ООН проводит реконструкцию места временного проживания для внутренне перемещенных людей в Днепре

В рамках проекта Olympic Dreams молодые спортсмены из Бучи, Ирпеня и Чернигова прибыли на тренировку в Австрию

Саммит Группы Семи и Саммит мира: КБФ проведет специальное событие с участием послов G7

Инвестклимат, евроинтеграция, реформы. АЮУ провела Первый инвестиционный форум

ОКО за ОКО: еще двум бригадам ДШВ отгружены комплексы обнаружения и уничтожения Пульстрон

Украинский Красный Крест делает все для преодоления гуманитарного кризиса в стране - Доценко

Зерно - Свиньи - Мясо: цепь добавленной стоимости

На Оболонском острове 100-летних деревьев не существовало, а вместо снесенных аварийных высадили в 5 раз больше, - гендиректор "Плесо"

Группа ТАС выходит на европейские рынки: модернизация производства, инновационные продукты и международные стандарты качества

Американская торговая палата в Украине приглашает на Летний день донора крови

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА