Інтерфакс-Україна
09:53 25.03.2025

ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

2 хв читати
ВАР закликала уряд повернути 30% знижки на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій

Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) звернулася до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, віцепрем’єр-міністра з відновлення — міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля щодо неправомірного скасування АТ "Укрзалізниця" ("УЗ") 30% знижки на перевезення агропродукції з прифронтових територій до українських портів, повідомила пресслужба ассоціації.

У ВАР нагадали, що 20 березня 2025 року "УЗ" припинила надання знижки, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій (Мінрозвитку) №376 від 28 лютого 2025 року, яким затверджено оновлений перелік територій бойових дій. При цьому "Укрзалізниця" вважає, що через скасування попереднього наказу Міністерства з питань реінтеграції втратили чинність і підстави для надання пільгового тарифу.

Однак ця позиція "УЗ" є юридично необґрунтованою, зауважили в бізнес-об’єднанні. Постанова Кабінету Міністрів №129 від 9 лютого 2024 року і розпорядження №380-р від 30 квітня 2024 року, що передбачають компенсацію втрат підприємства через надання знижки, залишаються чинними. Саме на їхній основі "Укрзалізниці" було дозволено залишити собі частину прибутку за 2023 рік.

"Оскільки жоден з цих актів Кабінету Міністрів не втратив чинності, вони є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами на всій території України", — наголосила ВАР.

Крім того, зазначені урядові документи не мають посилань на дату наказу, яким визначається перелік територій бойових дій, його і не може бути, бо цей наказ постійно оновлюється через зміну переліку таких територій.

"Вказані вище акти Кабміну містять посилання лише на відповідний перелік територій і не вказують реквізити конкретного наказу, яким визначається такий перелік, а тому новий наказ Мінрозвитку має застосовуватися АТ "Укрзалізниця" під час надання відповідної знижки", - пояснює асоціація.

ВАР вважає, що підхід "Укрзалізниці" до застосування положень законодавства є не лише безвідповідальним до аграріїв, які ведуть свою діяльність в надскладних умовах та ризикують життям, продовжуючи працювати, а й юридично безпідставним.

ВАР вимагає від керівництва уряду та профільних міністерств забезпечити виконання чинного законодавства щодо надання 30% знижки до встановлених тарифів на експортні перевезення сільськогосподарської продукції з прифронтових територій.

"Вимагаємо негайно втрутитися в ситуацію та забезпечити безумовне виконання АТ "Укрзалізниця" вимог зазначених актів Кабінету Міністрів щодо надання знижки на перевезення аграрної продукції з прифронтових територій до українських портів", — закликали у ВАР.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

НБУ не став продовжувати адмінобмеження P2P переказів 150 тис. грн завдяки жорсткішим самообмеженням ринку

Мінагрополітики розглядає варіанти компенсацій прифронтовим аграріям відміни 30% знижки у перевезенні зерна залізницею

Мінфін понизив ставку потенційних 3,5-річних бенчмарк-ОВДП до 15-15,5% річних

Глава UBS став найбільш високооплачуваним CEO у найбільших банках континентальної Європи у 2024 р.

ПУМБ і "Тімак Агро Україна" оновили програму кредитування добрив під врожай 2025р.

"Агротрейд" почав посівну камапнію-2025 з висіву гірчиці на 600 га

Газовидобувники просять знизити вимоги до якості газу для відновлення після руйнувань внаслідок атак РФ

Заповнюваність готелів у Києві зросла до 42% за підсумками 2024р. - Hotel Matrix

ФГВФО міг би взяти у роботу портфель "поганих кредитів" держбанків – директорка-розпорядниця

ФГВФО прагне до поствоєнної гарантованої суми відшкодування EUR100 тис. та поширення гарантування на юросіб

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА