Інтерфакс-Україна
19:31 21.02.2025

Українські пацієнти можуть втратити доступ до соціальних програм через нове регулювання фармринку

2 хв читати
Українські пацієнти можуть втратити доступ до соціальних програм через нове регулювання фармринку

Українська бізнес-спільнота попереджає, що нове регулювання фармацевтичного ринку, яке передбачає повну заборону маркетингових угод, може залишити близько 200 тисяч пацієнтів без доступу до соціальних програм підтримки. Про це йдеться у заяві провідних бізнес-асоціацій після спільної наради з Держлікслужбою України, передає видання "Аптека.ua".

У обговоренні взяли участь  Американська торговельна палата в Україні, Асоціація виробників інноваційних ліків (APRaD), Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників (AIPM Ukraine), Європейська Бізнес Асоціація (European Business Association), Всеукраїнська фармацевтична спілка "ФАРМУКРАЇНА", Європейська фармацевтична асоціація, Аптечна професійна асоціація України, Всеукраїнська фармацевтична палата, а також фармацевтичні виробники KRKA, Pfizer, Servier, Фармацевтична фірма "Дарниця" та інші.

IMG-1446-640x534

Учасники зустрічі наголосили, що існує ризик припинення соціальних програм підтримки та програм лояльності для пацієнтів, які реалізуються виробниками спільно з аптеками та оформлені як маркетингові активності, а також, як наслідок, обмеження доступності відповідних лікарських засобів. Загалом, за інформацією, озвученою під час наради, у різні програми підтримки пацієнтів залучено близько 200 тис. українців.

Крім того, бізнес-спільнота вказала на необхідність адаптації маркетингових практик до європейських стандартів. Водночас вони застерегли, що повна заборона маркетингу може призвести до суттєвого зростання цін на ліки, оскільки саме завдяки маркетинговим угодам аптеки утримували націнку на рівні 14–15% – найнижчому за останнє десятиліття.

Крім того, існує ризик втрати гнучкого управління ціноутворенням, зокрема через відсутність механізмів зворотного коригування цін, які дозволяють зменшувати вартість ліків при пошкодженні упаковки чи сезонних знижках.

За підсумками наради бізнес-спільнота планує найближчим часом підготувати в найкоротші терміни спільні пропозиції до змін у нормативно-правові акти з метою запобігання вказаним ризикам та збереження стабільності роботи операторів ринку.

IMG-1468-640x339

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

УЧХ бере участь у Всесвітньому дні донора крові

НСЗУ позапланово перевірить використання антибіотиків в 6 лікарнях

В 2024 році українці переплатили за ліки 30 млрд через аптечний маркетинг – нардеп

Більше половини коштів ПМГ в 2024р були спрямовані на лікарні спроможної мережі – Ляшко

МОЗ пропонує дозволити маркетингові послуги для безрецептурних ліків до 20%, для рецептурних пропонує плату за наявність до 3%

"Санофі" та одеська клініка Святої Катерини запустили програму стратегічного партнерства

Продажі в аптеках України за квітень знизилися на майже 7% у грошовому вираженні порівняно з березнем

Понад 222 тис. справ розглянуто в системі оцінювання повсякденного функціонування – МОЗ

МОЗ планує до кінця 2025р розширити мережу центрів ментального здоров’я до 200

Запропонована вимога розкриття маркетингових договорів викликає здивування серед міжнародної фармспільноти – Санофі

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА