Інтерфакс-Україна
13:00 22.10.2025

Автор ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Електромобільність як стратегія незалежності: чому продовження пільг до 2027 року - це сильне рішення

3 хв читати
Електромобільність як стратегія незалежності: чому продовження пільг до 2027 року - це сильне рішення

Володимир Крейденко, народний депутат України

Рішення Верховної Ради продовжити пільги для імпорту електромобілів до 1 січня 2027 року - це не просто чергове податкове послаблення. Це сигнал про те, що навіть у час війни Україна здатна мислити стратегічно, формуючи майбутнє з урахуванням енергетичної безпеки, економічної доцільності та соціальної справедливості.

В умовах, коли наша країна все ще живе у стані воєнної мобілізації, будь-яке рішення, яке зменшує залежність від нафтопродуктів, є рішенням у сфері національної безпеки. Кожен електромобіль, який виходить на українські дороги, - це менше пального, завезеного з-за кордону, менше валютних витрат і менше вразливості перед коливанням цін на нафту.

Пільговий режим, запроваджений ще у 2018 році, став основою для народження ринку електромобілів в Україні. Звільнення від ПДВ, ввізного мита та мінімальний акциз знизили вартість авто на 25-35%. Саме це зробило електрокари доступними для середнього класу, перетворивши їх із розкоші на реальний засіб пересування. Сьогодні понад 80% електромобілів, які завозяться до України, - це вживані моделі, придбані не великими корпораціями, а звичайними громадянами.

Якби пільги було скасовано, ринок зупинився б миттєво. Вартість авто зросла б на третину, і електромобілі стали б знову недосяжними для більшості. Це вдарило б не лише по споживачах, а й по бізнесу, який інвестує у зарядну інфраструктуру, логістику, обслуговування. Саме тому рішення Верховної Ради продовжити пільги стало актом економічної розсудливості.

Сьогодні в Україні вже діють тисячі зарядних станцій, працюють сотні сервісних центрів, формується ціла екосистема навколо електротранспорту. Це не лише транспортна, а й технологічна індустрія, яка створює робочі місця. Вона стимулює розвиток суміжних галузей - від виробництва акумуляторів до систем зберігання енергії, які у перспективі зможуть підсилювати навіть енергетичну незалежність регіонів.

Важливо й те, що електромобільність - це не лише про економіку, а й про довкілля. Українські міста входять до списку найбільш забруднених у Європі. Старий дизельний транспорт - головне джерело твердих частинок, які ми вдихаємо щодня. Кожна заміна двигуна внутрішнього згорання на електричний - це менше диму, менше шуму і чистіше повітря. Зниження рівня забруднення безпосередньо впливає на здоров’я населення і зменшує витрати системи охорони здоров’я.

Збереження пільг також має соціальний вимір. У період економічної невизначеності електромобіль - це спосіб зменшити витрати родини. Зарядка одного авто обходиться в середньому у 7-10 разів дешевше, ніж заправка бензином або дизелем. Менше витрат на обслуговування - менше залежності від валютних коливань, оскільки електроенергія виробляється в Україні. Це формує більш стійку модель споживання і допомагає громадянам адаптуватися до складних економічних умов.

Рішення парламенту підтримати продовження пільг показало, що українська влада здатна діяти не ситуативно, а стратегічно. Усі ключові фракції продемонстрували розуміння, що короткострокова економія не може бути важливішою за довгостроковий розвиток.

В умовах війни будь-який сигнал стабільності - це теж зброя. Україна зберігає курс на сучасну, технологічну, енергонезалежну економіку. Продовження пільг для електромобілів - це не просто податкове рішення, а вибір на користь майбутнього. Це вибір на користь незалежності від нафти, на користь чистого повітря, стабільних податків і робочих місць.

 

ОСТАННЄ

ВОЛОДИМИР БОРЕЙКО

Лебеді гинуть мовчки. Міндовкілля дозволяє жорстокість

ОЛЕКСАНДРА МАРЧЕНКО

Як не дати "поколінню, що народилося зі смартфоном" стати жертвами онлайн-шахрайства

КСЕНІЯ МЕЖОВА

Коли Регулятор виходить за межі - як захиститися від його рішень

ВАДИМ НЕПОСЕДОВ

Сучасні тренди та перспективи розвитку ринку торгової нерухомості України - UTG

ЄГОР ПЕРЕЛИГІН

Коли технології стають геополітичною зброєю

ДАНИИЛ ГЕТМАНЦЕВ

ВВП Польщі перевищив 1 трильйон доларів: роль пенсійних накопичень у цьому успіху

ОЛЕКСАНДР ГАВВА

Як АТ "Оператор ринку" допомагає енергетикам зрозуміти логіку ринку електроенергії

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Два інструменти фінансового суверенітету

ТАРАС ЛИЛИК

Як цифрові сервіси та конкуренція змінюють будівельну галузь

ВОЛОДИМИР ХАУСТОВ

Державна атестація української науки: що далі? Огляд та оцінка

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА